Min uppfödning har ju fått alldeles för lite uppmärksamhet så jag tänkte att ni skulle få vara lite delaktiga i alla djuren, för det är ju inte ok att ni blir utan info 😂😉
Uppfödningen är på guldhamster och innom färgkategorierna svart och gulbaserad, ungarna reggas i svenska hamster sällskapet och får då stamtavla. Föräldrardjuren väljs ut nogrannt och jag har mål med aveln och för varje kull. Så ingen buskavel utan det är seriöst! ☺️
------------------------------------------------------------
Djuren här hemma just nu:
♂️Fyra små tassars Unix(aka gubben) guldhamster, hane svart dominant spot. Född: 21/8-21.
♀️Fyra små tassars Isabela(aka bella/BELLIBUSTROLL!) guldhamster hona, choklad dominant spot, är Unix dotter, född 29/9-22 (mamma till första kullen/jupitersmånarkullen)
♂️Incredible Manoel(aka Manolo) guldhamster, hane, black yellow, född: 23/4-23
♂️ Incredible Rolex (aka Rollan) guldhamster, hane, champange yellow långhår satin född: 15/8-23
♀️ Antibes bugg (aka buggisen) guldhamster, hona, svart korthår, född: 26/5-23 (mamma till andra kullen)
♀️ Callisto's Callisto(aka AJ FÖR I HELVETE) hona guldhamster rost sköldpadd och vit dominant spot långhår satin min första keeper och jävligt arg av sig. Född i jupitersmånarkullen
♀️ Antibes huron guldhamster hona black yellow korthår, nyaste tillskottet som skulle vara arg och bitit men gudasnäll född: 7/9-23
♂️ Callisto's Eminem guldhamster hane korthår andra kullen/artistkullen född: 23/11-23
🐌: Hera lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka 1 år
🐌: Pluto lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka 1 år
🐌: igglepiggle lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka 7 mån
🐌: makka pakka lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka 7 mån
🐌: upsy daisy lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka 7 mån
Jösses det börjar bli många 😅 det är 9 till nu snart klara.
🐌: Nalle Puh lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: tiger lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: kanin lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: uggla lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: Ior lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: Nasse lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: kanga lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
🐌: Winnie the Pooh lissachlantina fulicia/afrikansk jättesnäcka född sent i augusti
Det var alla! 😅🙊
Callisto är hemma igen! Bilden brevid henne är första gången jag höll henne 😍